Sun. Oct 2nd, 2022
Jonathan johansson fru
Jonathan johansson fru

Jonathan johansson fru /\ Albumaktuella För att förstå djuret inom människan och viljan att bryta sig fri har Jonathan Johansson återvänt till sina religiösa rötter. Hans nya album, Scirocco, krossar kommersiella konventioner med sin avantgardistiska ljudbild.

Scirocco är namnet på den kalla, torra vinden som blåser över Europa från Afrika på natten. Det är också titeln på Jonathan Johanssons nya album, som släpps den 12 februari. Innan 2016 års Love & Devotion-album släpptes fick vi poplåtar om kärlek, engagemang och hängivenhet.

Inte minst var låten “Rosa Heaven”, som fanns med på soundtracket till “The Biggest of All Time” och blev en av årets mest spelade låtar på grund av den.

Min fråga till Jonathan Johansson är hur han känner inför det kommande släppet, hans första fullängdsalbum på fem år.

Jag kunde inte vara stoltare över det här albumet, och om någon kommer att få problem med skivan så kommer det att vara dem. Men jag tror att den som arbetar för sanningen kommer att bli vederbörligen belönad.

Allt i detta brev är baserat på terrorattacken på Drottninggatan den 7 april 2017 och på Rakhmat Akilovs agerande.

Det senaste avsnittet spelades in den 7 april, dagen efter attacken. Det är inte första gången Jonathan Johansson tar sig an stora frågor i sitt låtskrivande. Det finns många politiska anspelningar i det kritikerrosade albumet Lebensraum från 2015.

Han sjunger bland annat “Dom papperslösa gömmer sig i Jesusparken” och “P silverfat jag fick ett pass och ett personnummer”. Den nya skivan är politisk, men mer existentiell och meningssökande.

Du nämner datumet den 7 april som tiden då Sverige slutade gå framåt i SVT PSL. Det finns en stor klyfta mellan före och efter döden. Exakt vad menar du med det?

Jonathan johansson fru

Jag är övertygad om att SD är större på grund av Akilov, och att “riktiga människor” ser attacken som en anledning att använda de flygande vingdräkterna som en sista utväg. Terrorns gåva är dock en som faktiskt fungerar. Det kommer inte att gå ihop, snarare kommer det att gå isär.

Jonathan Johansson hade några grundregler i åtanke när han först började göra albumet, inklusive möjligheten att samarbeta med vänner och fullständig kreativ kontroll över albumets ljud och presentation.

Hur skiljer sig det här albumets arbete från dina tidigare ansträngningar?

Att det fanns en överenskommelse på förhand om att allt skulle vara bra så länge det var bra. Att jag från början misstänkte att det skulle vara konstigt för mig.

Så sublimt utsökt blev det, kanske inte i verkligheten, men inte desto mindre ett stort språng från Love and Devotion.

Begreppet “konstant” är ganska relativt, även om det kan vara lite utmanande att förstå till en början.

Personligen tror jag att friheten i detta projekt gjorde det mycket mer intressant och tillfredsställande att arbeta med. Förmågan att gå längre än att bara citera slagord och populära verser. Det gav ett rikare liv. Men det är svårt hela tiden om man vill att det ska bli bra.

Albumets två singlar, “För oss” och “Tjockteven”/”Gnuflocken”, har släppts. Videoanpassningar av dessa ställdes ut på Fotografiska i slutet av året.

Kan man säga att de spelar en större roll än “bara” musikvideor?

Jag köpte en app för 40 dollar och började titta på film på min telefon under en termin som varade lite för länge.

Jag skrev ofta på sociala medieplattformar som Instagram och Facebook och koncentrerade mina ansträngningar på att skapa en helt ny produkt. Mest av allt för att jag var exalterad, och om videorna blev bra trodde jag att folk skulle använda dem.

Men jag måste säga att det verkligen handlade om att ha roligt igen på ett barnsligt sätt. Enligt min mening förbättrar videor musik genom att ge sammanhang, förklaringar och underhållningsvärde.

Albumaktuella För att förstå djuret inom människan och viljan att bryta sig fri har Jonathan Johansson återvänt till sina religiösa rötter. Hans nya album, Scirocco, krossar kommersiella konventioner med sin avantgardistiska ljudbild.

Scirocco är namnet på den kalla, torra vinden som blåser över Europa från Afrika på natten. Det är också titeln på Jonathan Johanssons nya album, som släpps den 12 februari. Innan 2016 års Love & Devotion-album släpptes fick vi poplåtar om kärlek, engagemang och hängivenhet. Inte minst var låten “Rosa Heaven”, som fanns med på soundtracket till

“The Biggest of All Time” och blev en av årets mest spelade låtar på grund av den. Min fråga till Jonathan Johansson är hur han känner inför det kommande släppet, hans första fullängdsalbum på fem år.

Jag kunde inte vara stoltare över det här albumet, och om någon kommer att få problem med skivan så kommer det att vara dem. Men jag tror att den som arbetar för sanningen kommer att bli vederbörligen belönad.

Allt i detta brev är baserat på terrorattacken på Drottninggatan den 7 april 2017 och på Rakhmat Akilovs agerande. Det senaste avsnittet spelades in den 7 april, dagen efter attacken.

Det är inte första gången Jonathan Johansson tar sig an stora frågor i sitt låtskrivande. Det finns många politiska anspelningar i det kritikerrosade albumet Lebensraum från 2015.

Han sjunger bland annat “Dom papperslösa gömmer sig i Jesusparken” och “P silverfat jag fick ett pass och ett personnummer”. Den nya skivan är politisk, men mer existentiell och meningssökande.

Du nämner datumet den 7 april som tiden då Sverige slutade gå framåt i SVT PSL. Det finns en stor klyfta mellan före och efter döden. Exakt vad menar du med det?

Jag är övertygad om att SD är större på grund av Akilov, och att “riktiga människor” ser attacken som en anledning att använda de flygande vingdräkterna som en sista utväg. Terrorns gåva är dock en som faktiskt fungerar. Det kommer inte att gå ihop, snarare kommer det att gå isär.

Jonathan Johansson hade några grundregler i åtanke när han först började göra albumet, inklusive möjligheten att samarbeta med vänner och fullständig kreativ kontroll över albumets ljud och presentation.

Hur skiljer sig det här albumets arbete från dina tidigare ansträngningar?Att det fanns en överenskommelse på förhand om att allt skulle vara bra så länge det var bra.

Att jag från början misstänkte att det skulle vara konstigt för mig. Så sublimt utsökt blev det, kanske inte i verkligheten, men inte desto mindre ett stort språng från Love and Devotion.

Begreppet “konstant” är ganska relativt, även om det kan vara lite utmanande att förstå till en början.

Personligen tror jag att friheten i detta projekt gjorde det mycket mer intressant och tillfredsställande att arbeta med. Förmågan att gå längre än att bara citera slagord och populära verser. Det gav ett rikare liv. Men det är svårt hela tiden om man vill att det ska bli bra.

Albumets två singlar, “För oss” och “Tjockteven”/”Gnuflocken”, har släppts. Videoanpassningar av dessa ställdes ut på Fotografiska i slutet av året.Kan man säga att de spelar en större roll än “bara” musikvideor?

Jag köpte en app för 40 dollar och började titta på film på min telefon under en termin som varade lite för länge.

Jag skrev ofta på sociala medieplattformar som Instagram och Facebook och koncentrerade mina ansträngningar på att skapa en helt ny produkt. Mest av allt för att jag var exalterad, och om videorna blev bra trodde jag att folk skulle använda dem.

Men jag måste säga att det verkligen handlade om att ha roligt igen på ett barnsligt sätt. Enligt min mening förbättrar videor musik genom att ge sammanhang, förklaringar och underhållningsvärde.

Jonathan johansson fru
Jonathan johansson fru

Text läses upp i Tjockteven & Gnuflocken. Exakt varför kände du att det var avgörande att det inte fanns någon rappning eller talat ord på dessa spår?

Tja, jag är ingen skurk, och jag tycker att vi alla borde vara tacksamma för det. Jag har alldeles för mycket respekt för den hantverksskicklighet som är involverad för att ens överväga att doppa tårna i vattnet och ge det en chans.

Sedan gillar jag verkligen talat ord, eller åtminstone tycker jag att det låter bra. Mitt mål var att hamna någon annanstans, som när Leonard Cohen läser en text och det är musik i bakgrunden.

Det är varken det ena eller det andra; det är något helt annat. Det är bara avkopplande när det fungerar. Jag försökte ta mig fram till dig, på mitt eget sätt.

Det är inte första gången vi nämner att Jonathan sjunger om stora ämnen som den europeiska flyktingkrisen och gränsmuren New York/New Jersey i sina låtar. Humor används som ett vapen i videon som följer med den här. Komedi är inte lika framåtblickande på Scirocco.

Även om humorn i Scirocco inte är riktigt lika mörk som resten av showen, tycker jag fortfarande att den är rolig. Men Tjockteven och Gnuflocken är inte utan flam, och Rage och Blue Ivy är bra också!

Det kan dock vara lite svårt att säga. Kanske var jag helt enkelt inte i rätt sinnesstämning för skämt. Men jag faller…ned.

Tror jag att det finns några “gags” i Kain och Abel? Vem minns “lilla George Bush”. Sannerligen, vi var alla förkrossade för hans skull. “Hans flailing pilot-bomber jacka” och “Saddams stora kuk” kommer att tänka på. Jonathan använder dock inte humor och satir i alla delar av boken;

han skräddarsyr sin ton beroende på publiken. Han skriver, “Tänk på Rakhmat Akilov” när han tänker på Rakhmat Akilov. Det kommer att bli varmt i sommar. Däckstrecken. Knäpp, knastrar, poppar och klappar. Drottninggatan’’.

Varför satiriserar du vissa saker och inte andra? Vad är humorvärdet i lokaler?

Att säga elaka saker om Akilov, till exempel, är inte så underhållande. Kanske lite för nära för komfort. Men tyvärr, jag är ingen humorexpert; Jag är inte ens Henrik Schyffert.

Jag antar att man kan säga att jag försöker följa någon typ av inre kompass som förhoppningsvis hjälper mig att ta mig igenom några av de värsta trauman i modern historia så att jag kan göra konst av dem.

Jag har dock strategiskt placerat snöiga leenden här och där som vem som helst skulle ha tur att kvävas av. Det mystiska är roligt. Så det är vad du menar, artist.

Designmässigt, varför valde du att tilldela Scirocco som omslag till ditt album?

Hmm, jag antar att det är vad de kallar de häftiga ökenvindarna som blåser in från Mellanöstern och Nordafrika och sveper ner över södra Europa och får folk att duka in och söka skydd från stormen.

Det är svårt att navigera, och ett lager av självbelåtenhet läggs över alla snubbelrisker. Det visar sig som tunt hår och kala fläckar.

Det är verkligen svårt att förklara metaforer. Men just nu lever vi i en het bildslinga, där om du är rasist så är det vädret och om du är Greta så är det klimatet, och om du är rationalist är det alla uråldriga berättelser från Nildelta . Kontrollera din matematik.

Det finns totalt 14 spår på albumet, från 00:33 till 05:22 i längd.Vad händer när en 33-sekunders slam som Rage blir normen?Den allmänna samsynen verkar vara att inledningen var för lång och att man borde vara mindre vänlig mot publiken.

För att få dem att komma fram snabbare på kortare tid bör man inte sakta ner dem. Samtidigt är det fantastiskt, precis som ett 33-sekunders plask som är sitt eget lilla universum, vilket är ganska coolt.

Bollen skickas till Savannens Red Vätska, som sveper in som en adrenalininjektion med sin M83-liknande energi. Men när jag kom hem och läste texten blev jag överväldigad av existentiell rädsla – kanske för att jag var alltför reflekterande, men i alla fall var det ett lyckligt slut.

Jonathan johansson fru
Jonathan johansson fru

By sehzuka